Blog poświęcony szeroko zakrojonemu tematowi opon, zarówno opony zimowe do sanek, jak i opony letnie do taczek mechanicznych, czy szeroki wybór opon do rowerów dziecięcy i samochodów lego.
Blog > Komentarze do wpisu
Zwiazki zawodowe
1. Zwiazki zawodowe nie sa od tego, aby tworzyc miejsca pracy, a by chronic pracownikow przed nadmiernym wyzyskiem ze strony przedsiebiorcow.
2. Wolny rynek nie sprawdzil się jako tworca miejsc pracy, a wrecz odwrotnie – w Polsce reformy prorynkowe spowodowaly utrate co najmniej 4 milionow miejsc pracy w latach 1990-2012, co ‘zaowocowalo’ olbrzymim, wielomilionowym bezrobociem, zapascia demograficzna i masowa emigracja, przez co gospodarka Poski znajduje się dzis w stanie glebokiego krzyzysu, z którego wyciagnac ja może tylko radykalna zmiana w jej modelu, zmiana polegajaca na tym, ze panstwo zacznie wreszcie interweniowac w gospodarke i tworzyc miejsca pracy – nie tylko na dzis, czyli w fabrykach czy uslugach, ale także na jutro, czyli inwestujac w nauke, prace badawczo-rozwojowe i wynalazaczosc. Prywatny sektor w te galezie gospodarki z definicji nie inwestuje, gdyz zyski sa tu bardzo niepewne i oddalone w czasie, a kapital, który trzeba wylozyc – spory. Wyjątkiem sa tu wysokorozwiniete gospodarki, gdzie panstwo inwestuje powaznie w zbrojenia (np. USA, Francja, W. Brytania i Niemcy), przez co prywatne firmy, majac zapewniony zbyt, decyduja się inwestowac w badania i rozwoj (R&D). Niestety, ale przemysl zbrojeniowy zostal w Polsce zniszczony albo odddany za pol darmo w cudze rece, aby nie był on knkurencja dla zachodniej ‘zbrojeniowki’.
3. Co do Losia – tak, to był nowoczesny samolot, ale:
a) był on mniej potrzebny niż nowoczesne mysliwce i czolgi;
b) jego serce, czyli silnik, było w calosci importowane z Francji;
c) powstal on tylko dzieki pieniadzom wyloznonym na jego budowe przez panstwo.
4. Polska, mimo swych niskich kosztow sily roboczej, jest dzis zalewana towarami z importu, gdyz:
a) zagranica calkowite koszta produkcji, a wiec nie tylko pracy, sa nizsze niż w Polsce, gdyz zagranica, szczególnie na tzw. Zachodzie, przemysl jest nowoczesniejszy, a wiec wydajnosc pracy jest wyzsza.
b) zagranica często konkuruje z polskimi fabrykami (generalnie producentami) nieuczciwie, stosujac m. in. tzw. dumping, czyli sprzedaz po cenie nizszej niż koszta produkcji, aby w ten sposób zniszczyc polskiego producenta, a kiedy ten już wreszcie zbankrutuje, to zagraniczny dostawca moze podniesc ceny i tym sposobem odbic sobie poprzednie straty.
5. Rajow podatkowych jest dzis na swiecie coraz mniej i spotyka je los Cypru, a poza tym, to zyski, jakie osiaga przecietny polski przedsiebiorca wydaja się wysokie tylko w relatywnie biednej Polsce, ale nie starcza ona na lata zycia zagranica (chyba, ze w Somali, Liberii albo Syrii).
6. Zgoda, ze najpierw trzeba wyprodukowac a potem mozna dopiero dzielic i ze ‘Solidarnosc’ byla zawsze rchem roszczeniowym z PRLowskimi korzeniami. Ale w kapitalizmie nie ma, jak to bylo w PRLu problemu z produkcja, a jest ‘tylko’ probem z podzialem. Wiec dzis jest co w Polsce dzielic!
7. Zgoda, ze mamy w Polsce zbyt duzo marnych pseudowyzszych uczelni, ale pamietaj, ze utowrzono je glownie po to, aby opoznic wejscie na rynek pracy kolejnych rocznikow mlodych ludzi, dla ktorych w kapitalizmie pracy nie ma, nie bylo i nie bedzie.
8. Nadprodukcja i bezrobocie to sa dwie strony tego samego zjawiska. Z jednej strony mamy zbyt duzo towarow, na ktore nie ma nabywcow, a z drugiej brak miejsc pracy, gdyz produkuje sie wszystkiego za duzo. Z tego blednego kola nie ma wyjscia w ramach czystego kapitalizmu. Potrzebna jest tu interwencja panstwa, m. in. poprzez reaktywowanie przedsiebiorstw panstwowych. Sens ma tez stworzenie nowych malych firm, glownie w usugach, ale tylko wtedy, gdy bedzie popyt na to, co one dostarcza na rynek. Tak wiec podstawa gospodarki w kraju takim jak Polska musi byc przemysl, i to oparty na polskich techgnologiach, a sektor malych, glownie uslugowych firm, moze byc tylko uzupelnieniem tego najwazanejszego, wielko przemyslowego sektora gospodarki RP.
9. Kryzys nadprodukcji jest zawsze zly, gdyz co z tego, ze mamy tyiace wolnych mieszkan, skoro nie ma nie chetnych, mimo iż ludzie nie maja gdzie mieszkac, skoro jesli nie maja oni pracy, albo pracuja na umowe ‘smieciowa’, to nie maja oni szansy dostac od banku pozyczki na kupno mieszkania. A jeśli mieszkania stoja puste, to nie buduje się nowych, a wiec traca prace najpierw budowlani a pozniej pracownicy cegielni i fabryk wytwrzajactch np. kafelki, rury wodociagowe i kanalizacyjne, umywalki, sedesy, wanny i meble, a pozniej tez staja huty i kopalnie a nawet i elektrownie… Gospodarka to jest bowiem system naczyn polaczonych!
10. Zmiana rzadu nic tu nie da – mielismy już przeciez po roku 1989 (nie)rzady PO, PiS oraz SLD, a wszystkie one nie daly sobie rady z bezrobociem. Tu trzeba radykalnej zmiany systemu, odejscia od neoliberalnych dogmatow wmawiajacym nam, ze ‘rynek wszystko rozwiaze’, gdy to tymczasem dyktatura rynku, brak planowania gospodarczego i brak interwencji panstwa w gospodarke jest powodem calego tego zla, a wiec bezrobocia, upadku przemyslu, zapasci demograficznej, maowej emigracji i masowej nedzy Polakow…
1. To przedsiebiorcy stawaja dzis pracownikow ‘pod sciana’, korzystajac z wysokiego bezrobocia. Jedyny spoosb na takich pazernych przedsiebiorcow to wysokie zasilki dla bezrobotnych, wysokie place minimalne a przede wszystkim likwidacja bezrobocia. Na zdrowym, czyli zrownowazonym rynku pracy nie jest przeciez możliwe tak zle traktowanie pracownikow przez przedsiebiorcow, jak się to dzis dzieje w Polsce.
2. Klasyfikacje sa zawsze tworzone arbitralnie. Jeśli nie podobaja się tobie owe obowiązkowe składki ubezpieczeniowe, zdrowotne itp., to droga wolna np. do Somalii, gdzie nie ma podatkow oraz w/w obowiazkowych skladek!
1. Zgoda, ze Pan Duda sam sobie tego problemu umów śmieciowych nie zmyślił. Ten temat jest bowiem poruszany od dawna i jest bardzo dużym problemem dla milionów obywateli RP, którzy są zmuszani do podpisywania niekorzystnych umów, jeśli chcą mieć jakąkolwiek pracę. Tak więc „przedsiębiorcy”, sami żeście sobie tej piany naważyli to ją teraz sami spijajcie. Lekcewazycie swych pracownikow, ktorzy przeciez na was pracuja, wypracowuja dla was zysk, a pozniej sie dziwicie, ze nie macie powazania w spoleczenstwie, i ze termin ‘etyka biznesu’ wywoluje u Polaka tylko krzywy usmiech na twarzy… 
1. Racja, że rynek służy jedynie akumulacji zysków lobby kapitalistów, mającego kluczowy wpływ na ustawodawców danego kraju. To lobby decyduje o zakresie protekcjonizmu, kierunkach ekspansji, sojuszach międzynarodowych etc.
2. Racja też, że w krajach wysoko rozwiniętych istnieją (na ogół) na tyle świadome klasy rządzące, by w trosce o popyt wewnętrzny i spokój społeczny, promować rozwiązania w tym kierunku idące, ale w naszym ‘bantustanie takiej klasy nie ma- jak na razie . 
3. Racja także, iż te wszystkie światłe decyzje rządów: 8 godzinny dzień pracy, bezplatne i obowiązkowe szkolnictwo, zagwarantowana opieka medyczna, ustawodawstwo socjalne, emerytalne etc., to jest efekt albo nacisków biedoty – wywalczony krwawo, albo decyzje co mądrzejszych polityków, bo i tacy się trafiają. I nie są to bynajmniej idealiści, a twardo po ziemi chodzący realiści, którzy doskonale rozumieją, że model lansowany przez Gospodarza tego forum prowadzi prosto do rewolucji, a na niej zawsze najbardziej traca ci, ktorzy mają najwięcej do stracenia, czyli przedsiebiorcy!

1. W XIX wieku, kiedy w Niemczech rowijal się szybko przemysl, gornictwo, rolnictwo i nauka i kiedy to Niemcy zakladali swe kolonie w Azji i Afryce, to Polski nie było na mapie swiata, gdyz była ono wewnetrzna kolonia Niemiec (dokl. Prus), Austrii i Rosji. I tu lezy odpowiedz na pytanie, czemu Polska jest biedna a Niemcy bogate. A jeszcze lepiej to widac na przykladzie malej, pozbawionej (poza weglem) bogactw naturalnych ale bogatej Belgii i jej dawnej kolonii – duzego, bogatego w surowce,ale starszliwie biednego d. Konga Belgijskiego.
piątek, 29 marca 2013, piestrojanski

Polecane wpisy

  • w kuchni

    Nie licząc drobnych napraw, przeważnie zajmuję się zabawą z psami. Miśkowi zdaje się, że dalej jest słodkim szczeniaczkiem i ładuje się na kolana a jedna łapą m

  • ten wschód

    Chciałbym poznać ich Boga który zezwala zabijać bezbronne osoby, który szerzy nienawiść bo ktoś ma inne zdanie. Taki jest wasz Bóg? Mój Bóg jest miłością i dał

  • wentyl

    Albo pod tą czerwoną nakrętką nie ma wentyla albo się zużył. Istnieje możliwość, żeby nie było? Powietrze wylatuje z naczynie po odkręceniu czerwonej nakrętki.

  • Wiosenna pogoda

    Pogoda daje czadu. Skończyły się kwietniowe śnieżyce, a zaczęły intensywne wiosenne opady. Biorąc pod uwagę, że po tym pierwszym ziemia jest jeszcze namoknięta,

  • Kolonie 2016

    Cześć! Opiszę wam dziś moje kolonie nad morzem. Zaczęły się one 30.08.2016 r. Wyjechaliśmy ok. godziny 6:30 a byliśmy na 17. Siedziałam z moją przyjaciółką na p